![]() |
183 Plzeň - Klatovy - Železná Ruda [ Železniční trať ]Nejdéle fungujícím úsekem je úsek z Nýrska do Plzně, zprovozněný dne 6. října 1876. V Plzni vlaky původně končily na provizorním nádraží (dnešní Plzeň zastávka), hlavní nádraží začaly obsluhovat až po výstavbě krátké spojky od 20. května 1877. O pět měsíců později, 20. října 1877, byl zahájen provoz na zbývajícím úseku z Nýrska do Železné Rudy. Jeho stavba však byla pro svůj horský charakter technicky náročná a stavitel (společnost Plzeňsko-březenské dráhy) nebyl po katastrofálních povodních roku 1872 a krachu na Vídeňské burze 1873 schopen ji realizovat sám. Přestože byla dráha vystavěna za značného finančního přispění státu, svou společnost ekonomicky vyčerpala a v konečném důsledku přivedla k zestátnění dne 1. července 1884. [zdroj] UPŘESŇUJÍCÍ ODKAZY
UMÍSTĚNÍ
DALŠÍ INFORMACE: http://www.zelpage.cz/trate/ceska-republika/trat-170 Typ záznamu: Železniční trať AKTUALIZACE: Šormová Helena (INFOSYSTEM s.r.o.) org. 2, 08.12.2021 v 18:43 hodin |